Friday 18 June 2010

Nokia N86

Yes.... Aku dah dapat beli handphone yang aku idam2kan selama ni, iaitu nokia N86. Model ni aku minat kerana kameranya yang tinggi megapixelnya, memang puas hati tengok gambarnya clear siot... Selain tu banyak funsion dia yang aku minat, salah satunya ialah  GPS. Mp3 pulak memang puas dengar speaker pun boleh tahan sedap jugak la, ia di lengkapi stereo dan aqualizer. Hp ni dilengkapi sistem FM transmiter, taw tak pe benda dan fungsinye...? Fungsi dia adalah untuk menyambung mp3 ke radio, tak kira la radio keta ke, rumah ke asalkan radio tu ada fekuensi. selain tu hp ni dah di lengkapi memori dalaman 8gb belum termasuk memori kad lagi tu. Aku berikan sedikit info untuk hp ni, mana taw berguna tuk mereka yang berminat kan.

Jenis Hp          : Hp pintar
Band                : 850/900/1800/1900/WCDMA/HSDPA
Platfom            : Symbian S60 v9.3
Saiz/Berat        : 103.4x51.4x16.5mm/149g
Masa(jam)       : 6.9(bual) / 363(tunggu)
Skrin(Dalam)   : 2.6in 16 juta warna TFT
Pixels               : 240x320
Skrin(luar)       : -
Pixels               : -
Kamera            : 8.0MP/ 0.3MP CMOS
Memori            : 8GB
Kad slot           : Micro SD/ maksimum 16GB
Polifonik/ FM  : 64 / ada
Format melodi : MIDI, MP3, AAC, WMA
Mesej              : SMS/ MMS/ E-mail
Sambungan      : GPRS/ WAP/ Wi-Fi
lain2                 : Carl zeiss, gps, A2DP, TV-OUT

0 comments: